بحث‌های داغ درباره ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت‌کوین

بحث‌های داغ درباره ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت‌کوین

مایکل سیلور، حامی بیت‌کوین و بنیان‌گذار مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، در حساب شبکه ایکس X (توئیتر سابق) خود پیام جدیدی را درباره خالق مرموز بیت‌کوین (BTC) ارسال کرد.

بحث‌های داغ درباره ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت‌کوین
بحث‌های داغ درباره ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت‌کوین

به گزارش فان طب به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و «UToday»، «مایکل سیلور»، مبشر بیت‌کوین (BTC) در حساب کاربری رسانه اجتماعی X خود الهام‌بخش بحث‌های داغی درباره «ساتوشی ناکاموتو»، خالق بیت‌کوین شده است. پیام مذکورِ بنیان‌گذار بزرگ‌ترین شرکت دارنده بیت‌کوین، مایکرواستراتژی (MicroStrategy) که در آن «تاکتیک‌های» ناکاموتو در رابطه با ایجاد یک ایده جدید و ارسال آن به توده‌های مردم، یادآوری شد، موجی از نظرات عمدتاً مثبت و الهام‌بخش را از سوی جامعه کریپتو، برانگیخته است. این موضوع همان نکته‌ای است که او در پیام خود نوشت: «ساتوشی راهی ایجاد کرد، آن‌را کنار گذاشت و رفت.»

درهمین راستا، کاربران کریپتو درباره نظر مطرح‌شده سیلور، نظراتی همچون: «این راه، درست است»، «درسی که در این باره باید آموخت! بیت‌کوین را مطالعه کنید و سر خود را پایین نگه دارید»، «یک عمل بسیار فداکارانه» و غیره، برای نشان‌دادن حمایت از بنیان‌گذار مایکرواستراتژی و BTC ارائه کردند.

با این حال، برخی پس از این‌که ناکاموتو، بیت‌کوین را به دست توسعه‌دهندگان اصلی بیت‌کوین واگذار کرد، شروع به انتقاد از وضعیت فعلی BTC و همچنین از سیلور کردند: «و افرادی مثل شما، بیت‌کوین را نابود کردید»، «ساتوشی راهی را آفرید، آن را رها نکرد و هرگز کنار نرفت. شما هنوز در این زمینه تازه‌کار هستید»، «و سپس توسعه‌دهندگان اصلی BTC که توسط عوامل دولتی مخرب دستکاری شده بودند، آن را از پول نقدِ همتا به همتا (P2P) به یک شبکه تسویه‌حساب تغییر دادند.»

سامسون موو، درمورد حفظ حریم خصوصی صحبت و به ناکاموتو اشاره کرد

در روز جمعه، «سامسون موو»، مدیرعامل Jan3، شرکتی که بر کمک به دولت‌های ملی برای پذیرش بیت‌کوین متمرکز است، به نقل از وایت‌پیپر بیت‌کوین که توسط ساتوشی ناکاموتو نوشته شده است، با نقل قول از آن، بر فضیلت بیت‌کوین برای حفظ حریم خصوصی درمقابل روشی که توسط بانک‌ها انجام می‌شد، تأکید کرد.

برطبق وایت‌پیپر بیت‌کوین: بانک‌ها «با محدودکردن دسترسی به اطلاعات برای طرف‌های درگیر و شخص ثالث مورد اعتماد» به سطح خاصی از حریم خصوصی می‌رسند. موو همچنین به نقل از سند ناکاموتو اظهار داشت که درمورد بیت‌کوین، کلیدهای عمومی را ناشناس نگه می‌دارد. «مردم می‌توانند بدون این‌که اطلاعاتی که تراکنش‌ها را به کسی مرتبط سازد، ببینند که شخصی، مبلغی را برای شخص دیگری ارسال می‌کند.»

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

 

مطالب مشابه

نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراک بگذارید