همه چیز درباره انژکتور شور خودرو

دستگاه انژکتور شور, دستگاه انژکتور شور چیست, نحوه کار کردن دستگاه انژکتور شور,دستگاه انژکتور شور چیست و چگونه کار می کند؟,انژکتور شور خودرو,قیمت انژکتور شور,عکس انژکتور شور,دستگاه انژکتور شور ماشین و خودرو,salt injector,

دستگاه انژکتور شور چیست و چگونه کار می کند ؟
what salt injector device
همه چیز درباره انژکتور شور خودرو
دستگاه انژکتور شور چیست و چگونه کار می کند؟
آشنایی با دستگاه انژکتور شور:
یکی از مهم ترین قسمت های خودرو، انژکتور است که باید به طور منظم و متوالی به آن رسیدگی شود و آن را بشویید. برای شست و شوی انژکتور، از دستگاه انژکتور شور استفاده می شود. در ادامه این مطلب شما را با راهنمای خرید و نکاتی برای خرید دستگاه انژکتور شور آشنا می کنیم.
What is salt injector and how does it work?
Everything about car salt injector
What is salt injector device and how does it work?
Familiarity with salt injector device:
One of the most important parts of the car is the injector, which should be taken care of and washed regularly. Salt injector machine is used to wash the injector. In the rest of this article, we will introduce you to the buying guide and tips for buying a salt injector device.

دستگاه انژکتور شور چیست و چگونه کار می کند؟

دستگاه انژکتور شور چیست و چگونه کار می کند؟,دستگاه انژکتور شور, دستگاه انژکتور شور چیست, نحوه کار کردن دستگاه انژکتور شور,دستگاه انژکتور شور چیست و چگونه کار می کند؟,انژکتور شور خودرو,قیمت انژکتور شور,عکس انژکتور شور,دستگاه انژکتور شور ماشین و خودرو,salt injector,

توضیحات کامل مطلب

دستگاه انژکتور شور چیست و چگونه کار می کند؟

امروزه برای صرفه جویی در مصرف سوخت فسیلی از موتورهای انژکتوری استفاده می شود و یکی از عواملی که منجر به کاهش قدرت موتور می شود، رسوب آلودگی در انژکتور خودرو است. که باعث می شود اندازه ذرات سوخت تزریقی در محفظه سیلندر افزایش پیدا کند و احتراق به صورت کامل صورت نگیرد.

امروزه با استفاده از موتورهای انژکتور سعی در پایین آوردن میزان آلاینده های هوا شده است. اما این سوخت های فسیلی مورد استفاده در خودرو ها دارای رسوباتی هستند که باعث کاهش قدرت موتور خودروها شده و میزان مصرف سوخت خودرو را بیشتر می کنند. همچنین با ایجاد فشار، باعث کاهش عمر در سایر بخش های خودرو می شوند.

دستگاه انژکتور شور، یکی از دستگاه های مهم برای هر مکانیکی می باشد که می تواند میزان پاشیدن سوزن انژکتور خودرو را در حالت های مختلف نشان بدهد. همانطور که می دانید انژکتور یک قطعه بسیار مهم در خودرو می باشد که مقدار سوخت مورد نظر را در زمانی معین پاشش می کند.

بدین منظور از دستگاهی که با نام دستگاه سوزن شور و یا دستگاه انژکتورشور معروف است، استفاده می کنند تا بتوانند این رسوبات را از داخل موتور و بخش سوخت رسانی خودرو پاک نمایند. این دستگاه انواع مختلفی دارد که برخی آن را با نام تست انژکتور نیز می شناسند. با کمک این دستگاه انژکتور خودرو از رسوبات پاک شده و در نتیجه باعث بهبود در عملکرد سوخت رسانی، استارت خوردن بهتر و راحت تر در خودرو، نرم کار کردن موتور خودرو شما و پایین آمدن میزان مصرف سوخت می گردد.

رسوب زدایی توسط این دستگاه میزان عمر موتور خودروی شما را بالا برده و توان خودرو شما را افزایش می دهد.

اجزا و قطعات تشکیل دهنده دستگاه انژکتور شور کدام است ؟

– گیج فشار و نمایشگر فشار پمپ بنزین

– کانکتورهای دستگاه

– صفحه کلید / صفحه نمایش / پنل

– شلنگ ورودی بنزین به ریل سوخت

– دیودهای نورانی

– شیر تخلیه مخازن شیشه ای

– ریل سوخت

– حمام اولتراسونیک

– مخازن شیشه ای

– پایه تراز دستگاه ( در مدل های رومیزی )

– نمایشگر ارتفاع مایع شستشوی مخزن  دستگاه

– تست سنسور اکسیژن و استپر موتور

– مواد شستشوی انژکتور / اولتراسونیک

– کابینت همراه با چر ‌ها ( در مدل های کابینت دار )

انواع انژکتور شور

در بازارمدل های بسیار زیادی از  انژکتور شور وجود دارند که عبارتند از :

– دستگاه انژکتور شور 4 سیلندر ( دستگاه انژکتور شور 4 کانال )

– دستگاه انژکتور شور 6 سیلندر ( انژکتور شور 6 کانال )

– دستگاه انژکتور شور 8 سیلندر ( انژکتور شور 8 کانال )

– دستگاه انژکتورشور روکار یا انژکتورشور درجا

– دستگاه انژکتورشور اولتراسونیک

با توجه به نوع سوزن انژکتور، باید دستگاه انژکتور شور مناسب را خریداری و استفاده کنید.

دستگاه انژکتور شور چیست ؟

نحوه کار انژکتورشور :

وقتی سوئيچ باز و خودرو روشن می شود ولتاژ 12+ ولت به طور دائم به يكی از پايه های انژكتور می رسد و آن را برق دار می كند, هرگاه كه زمان پاشش انژكتور فرا می رسد ای سی يو ولتاژی منفی برای شروع كار به سوزن ارسال می كند. اين ولتاژ باعث آهن ربا شدن سيم پيچ انژكتور شده و سوزن انژكتور را روی نشيمنگاه خود به عقب می كشد. در اين هنگام سوخت كه با فشار لازم پشت سوزن و نشيمنگاه آن آماده است به داخل مانيفولد اسپری می شود.

با تمام شدن زمان پاشش انژكتور، ای سی يو ولتاژ منفی را قطع می كند و سوزن، با نيروی فنر پشت آن به جلو بر می گردد و به اين ترتيب مسير پاشش سوخت بسته می شود. در برخی خودروها قابليت پاشش سوخت به صورت جفتی وجود دارد، يعنی انژكتورهای به صورت جفتی (انژکتور1 با 4 و انژکتور2 با 3) همزمان از ای سی يو ولتاژ منفی دریافت می کنند. ولی در خودرو های با قابليت تک پاششی، هر انژكتور ولتاژ 12+ ولت را به طور دائم دريافت می كند، ترتيب ارسال برق به واحدهای انژكتور، به همان ترتيب جرقه زنی است.

با دريافت اطلاعات لازم از سنسورها، ای سی يو زمان پاشش يا همان زمان باز بودن انژكتورها را بر حسب ميلی ثانيه تنظيم می كند. سپس انژكتور سوخت را به صورت پودر به جريان هوای ورودی اسپری می كند.

نحوه کار با دستگاه انژکتور شور

آموزش و نحوه کار با انژکتور شور :

کار با دستگاه انژکتور شور بسیار ساده است. کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

• تخلیه و پر کردن مخزن دستگاه

در سمت راست دستگاه ورودی مخزن و همچنین نشانگری دیده می شود که نشان دهنده ارتفاع مایع درون مخزن است. از آنجا که مایع شستشو در اثر استفاده زیاد، کثیف می شود، باید ابتدا آن را تخلیه کرده و با مایع جدید جایگزین کنید. برای این کار، شیر تخلیه مخزن که در زیر دستگاه قرار دارد را باز کنید. پس از تخلیه مایع قبلی، شیر را ببندید و مایع شستشوی جدید را داخل مخزن بریزید.

نحوه تخلیه مخازن شیشه ای: برای تخلیه مخازن شیشه ای کافیست اهرم تخلیه (در سمت راست دستگاه) را در جهت عقربه های ساعت چرخانده و پس از تخلیه مخازن، دوباره آن را به جهت مخالف بچرخانید.

• شروع کار با دستگاه انژکتور شور

پس از روشن کردن دستگاه، اولین چیزی که می بینید لوگوی سازنده است. کلید ورود را فشار دهید تا نام و مدل دستگاه نشان داده شود. سپس، با فشردن مجدد کلید ورود، می توانید با استفاده از کلیدهای بالا و پایین بین زبان فارسی و انگلیسی یکی را انتخاب کنید. دوباره کلید ورود را فشار دهید تا وارد منوی اصلی شوید. می توانید با استفاده از کلیدهای بالا و پایین و کلید ورود، گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

• تشخیص نشتی انژکتورها

اگر ورودی انژکتورها و محل اتصال آن ها به ریل سوخت دچار نشتی شده باشد، می توانید با کمک این تست نشتی را تشخیص داده و برطرف کنید. در منوی اصلی گزینه تشخیص نشتی انژکتورها را انتخاب کرده و دکمه ورود را فشار دهید. طبق خواست صفحه راهنما، کانکتور خروجی را با شلنگ کوپلینگ دار 50 سانتی به سر ریل سوخت متصل کنید.

سپس 10 ثانیه صبر کنید تا فشار برای تست نشتی به حد مطلوب برسد. اکنون به صورت چشمی، انژکتورها را برای تعیین نشتی بررسی کنید و برای متوقف کردن تست کلید خروج را فشار دهید.

اگر متوجه نشتی در ورودی انژکتورها شدید، باید ابتدا آن را در دستگاه التراسونیک شستشو داده و دوباره آن را تست کنید.

• شستشوی اتوماتیک

هدف از شستشوی اتوماتیک، این است که مقاومت انژکتورها را بررسی کنیم و با استفاده از مایع انژکتورشور آن ها را شستشو دهیم. با کمک این تست همچنین می‌توان نحوه پاشش و حجم مایعی که انژکتور پاشش می‌کند را مورد بررسی قرار داد.

اگر قصد دارید ریل سوخت را شستشو دهید، نخست اتصالات آن را باز کرده و ریل را از خودرو جدا نمایید. سپس آن را در قسمت ریل سوخت قرار داده و پیچ های تنظیم نگهدارنده ریل را محکم کنید. ورودی ریل سوخت را با استفاده از شلنگ رابط ریل سوخت و شلنگ کوپلینگ دار نیم متری، به خروجی دستگاه متصل سازید و کانکتورهای فرمان انژکتورها را وصل کنید. در ریل سوخت های دارای مسیر برگشت، خروجی را مسدود سازید.

برای متصل کردن کانکتورهای فرمان دستگاه به انژکتورها، سعی کنید آن ها را به ترتیب شماره انژکتورها متصل کنید. برای اینکه مطمئن شوید انژکتورها عملکرد صحیحی دارند، نحوه پاشش آن ها را زیر نظر داشته باشید. این پاشش باید به صورت قرینه و با زاویه یکسان انجام شود. علاوه بر این، پس از پایان شستشو، باید سطح مایعی که درون مخازن شیشه ای پاشش شده یکسان باشد.

اگر حجم مایع درون مخازن شیشه ای با حجمی که یک انژکتور سالم پاشش می کند تفاوت داشت، انژکتورها را در دستگاه التراسونیک شستشو دهید و دوباره آن ها را تست کنید. اگر باز هم حجم مایع یکسان نبود، این یعنی انژکتور دچار مشکل است و باید تعویض شود.

• شستشوی دستی

این تست نیز مشابه تست اتوماتیک است؛ اما تفاوتی که این دو دارند این است که در تست دستی سرعت پاشش انژکتورها، مدت زمان باز بودن آن ها در هر پاشش و مدت زمان تست باید توسط کاربر تعیین شود. در شستشوی دستی، نحوه اتصال ریل سوخت به دستگاه نیز مشابه حالت اتوماتیک انجام می شود.

• شستشوی اولتراسونیک

اگر در هر کدام از مراحل قبلی، عملکرد هر یک از انژکتورها صحیح نبود باید آن را در دستگاه انژکتور شور التراسونیک شستشو دهید. این دستگاه با کمک امواج مافوق صوت، به پاکسازی ذرات چربی و آلودگی‌های موجود در سطح جسم می‌پردازد. این سیستم ۳ قسمت اصلی دارد: منبع تغذیه، مبدل پیزوالکتریک و محفظه شستشو.

اعمال سیگنال ورودی از منبع تغذیه، مبدل پیزوالکتریک را به ارتعاش درآورده و با انتقال این ارتعاش از جداره محفظه به مایع درون آن، مولکول های مایع تحت تأثیر قرار می گیرند و با شدت بسیار بالایی به ارتعاش درمی آیند. این ارتعاشات موج هایی در محلول شستشو ایجاد می کند که موجب جدا شدن ذرات چسبیده به سطح جسم می شود.

برای شستشوی التراسونیک، باید این گزینه را در منو انتخاب کنید. طبق دستورالعمل دستگاه، کانکتور برق انژکتورها را وصل کرده و آن‌ها را داخل محفظه دستگاه اولتراسونیک قرار دهید. این محفظه باید به میزان مناسب با مایع شستشوی اولتراسونیک پر شده باشد. انژکتورها را در سبد شستشوی اولتراسونیک قرار داده، با زدن دکمه ورود، زمان تست را با استفاده از کلیدهای بالا و پایین تعیین کنید. پس از پایان زمان شستشو، پیغامی نشان داده می شود که از شما می خواهد دستگاه اولتراسونیک را خاموش کنید.

اجزاء دستگاه انژکتور شور

چرا باید انژکتور را شست ؟

با توجه به اینکه بنزین از کانال انژکتور می گذرد و اغلب ناخالصی دارد. عموما منجر به کثیفی انژکتور می شود. در نتیجه برای عملکرد بهتر خودرو باید انژکتور را شست. در ذیل به برخی از مشکلاتی که انژکتور کثیف به وجود می آورد می پردازیم :

1- هنگام دور گرفتن موتور، خودرو ریپ می زند :

این امر ناشی از تاخیر در احتراق داخل سیلندرها است که به دلیل مخلوط شدن نامناسب سوخت و هوا به وجود می آید.

2- موتور هنگام دور در جا می لرزد :

زمانی که سوخت به صورت نامساوی بین سیلندرها پاشش کند باعث می شود دور موتور در هنگام دور درجا با اختلال مواجه شود.

3- کارایی موتور کاهش می یابد :

هنگامی که سوخت مناسب و کافی برای احتراق به موتور نمی رسد، از قدرت موتور کم می شود و موتور شتاب لازم را تولید نمی کند.

4- آلودگی زیست محیطی ایجاد می شود :

احتراق ناقص باعث ایجاد آلودگی در محیط می شود که این امر سبب می شود که خودرو در تست معاینه فنی نمره ی لازم را به دست نیاورد.

5- مصرف سوخت در خودرو افزایش می یابد :

هنگامی که احتراق در خودرو به درستی انجام نمی شود. راننده گاز بیشتری به ماشین می دهد و در نتیجه سوخت بیشتری مصرف می شود. بنابراین مصرف سوخت بیشتر می شود.

مزایای شستشوی انژکتور با دستگاه :

– کاهش میزان مصرف سوخت

– عملکرد بهتر موتور خودرو

– افزایش میزان قدرت موتور

– مجهز به تست استپر موتور

– مجهز به شستشوی اولتراسونیک

– مجهز به حمام مجزای اولتراسونیک

– کاهش میزان آلاینده های مضر

– مجهز به تست اهمی

– بررسی توزیع سوخت انژکتور

– قابلیت کار به صورت روکار و معکوس

– قابلیت نشت یابی انژکتور

– تمیز کردن انژکتور

– قابلیت شستشوی انژکتور

– امکان تنظیم الکترونیکی فشار

– مجهز بودن به منوی فارسی

منبع : بیتوته

برچسب و تگ های مطلب دستگاه انژکتور شور چیست و چگونه کار می کند؟:

دستگاه انژکتور شور چیست و چگونه کار می کند؟, دستگاه انژکتور شور, دستگاه انژکتور شور چیست, نحوه کار کردن دستگاه انژکتور شور, دستگاه انژکتور شوی, کاربردهای دستگاه انژکتور شور, دستگاه انژکتور شور چگونه کار می کند, اجزا دستگاه انژکتور شور, قطعات تشکیل دهنده دستگاه انژکتور شور, انواع دستگاه انژکتور شور, مدل های دستگاه انژکتور شور, آشنایی با دستگاه انژکتور شوی, مراحل کار کردن با دستگاه انژکتور شور, آموزش نحوه کار با دستگاه انژکتور شور, آموزش مراحل استفاده از دستگاه انژکتور شور, مزایای استفاده از دستگاه انژکتور شور, ویژگی استفاده از دستگاه انژکتور شور, مزایای شستشوی انژکتور با دستگاه
,دستگاه انژکتور شور, دستگاه انژکتور شور چیست, نحوه کار کردن دستگاه انژکتور شور, دستگاه انژکتور شوی,کاربردهای دستگاه انژکتور شور, دستگاه انژکتور شور چگونه کار می کند, اجزا دستگاه انژکتور شور, قطعات تشکیل دهنده دستگاه انژکتور شور, انواع دستگاه انژکتور شور, مدل های دستگاه انژکتور شور, مزایای استفاده از دستگاه انژکتور شور, ویژگی استفاده از دستگاه انژکتور شور,مزایای شستشوی انژکتور با دستگاه, مراحل کار کردن با دستگاه انژکتور شور,آشنایی با دستگاه انژکتور شوی, آموزش نحوه کار با دستگاه انژکتور شور, آموزش مراحل استفاده از دستگاه انژکتور شور,

مطالب مشابه

اولین نظر برای “همه چیز درباره انژکتور شور خودرو”

  1. […] بیشتر بخوانید « همه چیز درباره انژکتور شور خودرو […]

نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراک بگذارید